YÖNETİCİ İLE ÇALIŞMA DÜZEYLERİ

UntitledYönetici ve sekreteri/asistanı arasında kurulan iletişim ve yakalanan uyum seviyesi, onların çalışma düzeyini belirlemede etkilidir. Gerek tarafların birlikte çalışmaktan memnun olmaları gerekse işlerin sorunsuz yürütülmesi yakalanan uyum düzeyi ve de birlikte çalışma kalitesi ile yakından ilişkilidir.

Takım çalışmasında işbirliği üç düzeyde gerçekleşir: “Team, Partnership, Synergy” (Joan Burge, Inner Circle Assistant, 2005). Joan Burge bu işbirliği düzeylerini yandaki şekilde görüldüğü üzere ters piramit ile göstermektedir.

Yönetici ile asistanı iki kişilik bir takım oluşturduğuna göre aynı felsefeyi bu ikili arasındaki işbirliğine de uygulayabiliriz.

TAKIM: Birbirini tanıma aşaması. Alışkanlıkların, tercih ve tarzların yüzeysel olarak bilinmesi.

Takım olma birlikte çalışmanın ilk basamağıdır. Zorunludur ama yeterli değildir. Bu basamakta yönetici ve asistanı birlikte çalışmak için gerekli en minimum işbirliğini sergilemektedir. Gerçek bir yönetici – asistan bağından söz edilemez.

ORTAK: Birbirini detaylı tanıma, anlama aşaması. Değerlerin, benzerlik ve farkların bilinmesi ve bunların işbirliği sürecine pozitif olarak yansıtılması.

Karşılıklı tanıma büyük ölçüde sağlanmıştır. Yönetici ve asistanı arasında bir bağ oluşmuştur. Verimli çalışma söz konusudur. Ancak taraflarca hissedilen ve de dışarıdan kolayca sezilen uyum henüz yerleşmemiştir. Çünkü ideal işbirliği tam anlamıyla sağlanamamıştır. Ofiste yaşanabilecek olağandışı, karmaşık problemler krize dönüşebilir.

SİNERJİ: Birbirinin tercih, beklenti ve aksiyonlarının önceden tahmin edilebilmesi. Bir bütün gibi hareket edilebilmesi. Gözle görülür bir uyumun varlığı.

Tanımanın ötesinde karşılıklı akıl ve his okuma mevcuttur. Yüksek güven ve uyum ortamı sağlanmıştır. Taraflar işbirliğini gönülden kabul etmiştir. En karmaşık, hassas, beklenmeyen durumlar bile krize dönüşmeden kolaylıkla atlatılır. En verimli, karşılıklı saygı ve güvenden söz edilebilecek, başarı ve mutluluk getiren işbirliği bu üçüncü seviyede yaşanmaktadır!

İşbirliğini arttırıp, üçüncü basamağa geçmek için neler yapılmalı?

İdeal işbirliğinin sağlanması için iki tarafın da niyet ve emek ortaya koyması gereklidir. Zaman zaman yöneticiler böylesi bir çalışma düzeyinin aslında onlara neler kazandıracağının farkında olmayabilir. Bu noktada sekretere/asistana bir kat daha fazla iş düşer, o halde profesyonelce, kendini yıpratmadan ama sabır göstererek bu ideal işbirliği aşamasına ulaşmaya çalışılmalıdır.

  • Karşılıklı olarak işbirliğine açık olunmalı.
  • İşbirliği sürecinde sabırlı ve kararlı olunduğu yöneticiye yansıtılmalı.
  • Yöneticiyi tanımak adına gözlem yapılmalı.
  • Yöneticinin tarz ve tercihleri saptanmaya çalışmalı.
  • Soru sorulmalı, yanıtlar analiz ve sentez edilmeli.
  • Yöneticiden düzenli geri bildirim talep edilmeli.
  • Karşılıklı empati kurulmalı.

Sizce sizin yöneticiniz ile işbirliğiniz ne düzeyde? Yanıtınızı aşağıdaki anket ile bizimle paylaşır mısınız?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s