YÖNETİCİ ASİSTANI/SEKRETERLERİNE ÖNERİLER (1) Kişiler Arası İlişkiler

Bir önceki yazıda iş dünyasına adım atan yeni mezunlara, başarılı bir iş yaşamı için bazı ipuçları vermiştik. Bu yazıda ise söz konusu bu önerileri Büro Yönetimi ve Sekreterlik Mesleği açısından detaylandırarak, özellikle mesleğe yeni adım atan/atacak olan arkadaşlar için önemli ilaveler yapmak istiyorum. Dikkat etmemiz gerekenleri ve önerilerimizi sistematik olarak ele alıp bir kaç farklı kategori altında inceleyelim. İlk olarak insan ilişkileri yönünden konuya göz atalım.

İşyerinde kişiler arası ilişkiler;

 Hayatın her alanında olduğu gibi giysi ve aksesuarlarınızda da uyum ve denge olsun.

 Masanızın üzerini daima temiz ve derli toplu tutun. Bu hem verimli çalışmanızı sağlayacaktır hem de düzenli bir insan olduğunuz izlenimini verecektir.

 Görgü ve protokol kurallarına mümkün olduğunca hâkim olun, ofiste ve ofis dışındaki şirket etkinliklerinde bunları uygulayın.

 Özellikle yeni tanıştığınız insanların özel hayatlarına dair asla soru sormayın. İşle ilgili olsa dahi çok fazla ve gereksiz soru sormayın. Yanıtları kendiniz bulmaya çalışın, az soru sorarak çok bilgi edinmek için yöntemler geliştirin.

 Tanıştığınız kişilerin isimlerini ve şirketteki görevlerini aklınızda tutmaya çalışın.

 İş arkadaşlığınız belli bir seviyeye gelinceye dek insanların isimlerini “Bey” ve “Hanım” hitapları ile birlikte kullanın. (kişilerin aksi bir talebi olmadıkça) Türk toplumu gibi hiyerarşi anlayışının yerleşik olduğu kültürlerde uygun davranış şekli budur. Ancak bazı toplumlarda kişiler yaş ve unvanı ne olursa olsun birbirlerine isimleri ile hitap etmeyi tercih ederler.

 Her ne sebeple olursa olsun başkaları hakkında konuşmayın. Özellikle işyeri ortamını ve insanları tanımadan, ihtiyacınız olan güven ortamını oluşturmadan üçüncü şahıslar hakkında fikir ve yorumlarınızı beyan etmeyin. (ofis ortamında veya dışarıda)

 Nerede, ne söylediğinize her zaman dikkat edin. Düşünmeden konuşmayın. Unutmayın yerin kulağı vardır!

 Sadece insanlar değil, koşullar, ortam, yönetim tarzı vs. gibi konularda olumsuz düşüncelerinizi sitem veya şikâyet edercesine başkaları ile paylaşmayın. Sohbetlerinize olumsuz kelimelerin hâkim olmasına izin vermeyin. Her türlü olumsuzluk sizi itici kılacaktır.

 Özellikle yeni tanıştığınız insanlarla din, siyaset, cinsiyet, spor takımı, yöresellik gibi hassas konularda sohbet etmeyin, espri yapmayın. Bu gibi alanlarda insanların hassasiyeti olabilir ve bilmeden pot kırabilirsiniz.

 İnsanlarla iletişim sırasında daima içtenlikle gülümseyin. Abartılı olmayacak şekilde göz teması kurun.

 Yeni tanıştığınız karşı cins iş arkadaşınıza flört ima eden davranışlarda bulunmayın.

 Kesinlikle yalan söylemeyin. Bildiğiniz gibi sekreterlik mesleğinde beyaz yalanlar vardır, aslında iş hayatında beyaz yalan söylemeyen yoktur. Ancak özellikle iş hayatında ve meslekte yeni iseniz bu konuda çok dikkatli olun. Kendinizi kurtaramayacağınız kötü bir duruma sokmayın.

 İş arkadaşlarınızı tanımaya çalışın; insanların tepkilerini, düşüncelerini ve beklentilerini okumayı öğrenin ve de gereği gibi davranın.

 Kendinize yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayın, bencillik sergilemeyin, yardımlaşmaya açık olun. Kendinize güveniniz olsun ancak hakkaniyetten uzaklaşmayın. Hakkınızı alıp, hakkı teslim edeceğiniz iletişim tarzını öğrenin. (sonraki yazılarda detaylı ele alınacak.)

Her şeyden önemlisi kendi felsefem ve tabirim ile;

SAMİMİ DEĞİL, İÇTEN İLİŞKİLER KURUN!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s